torsdag 18 augusti 2011

Snart helg och lite mer vardag

I helgen åker jag norrut, inte ända till maken i Norrland men en bra bit på vägen. Det blir till syrran och hennes busfrön.
Jag älskar att vara där. Det är det ljuvligaste som finns. Jag planerar att springa, klippa ungarnas hår, bada kanske om havet tillåter? Baka en toscakaka. Kanske dricka lite vin - särskilt om jag får mens innan.

Imorgon blir sista dagen på jourjobbet. Nästa vecka är jag tillbaks ute på landet på vanliga kliniken. Känns både skönt och sorgligt på något sätt.
Jag saknar ju alla jobbarkompisar och själva kliniken som är mycket mer intim och mysig.
Men på jourkliniken är det full fart och mycket liv och rörelse. Många att fråga om hjälp och många som också bryr sig.

Nu får vi se vad som händer under hösten. Kanske kan det bli aktuellt att få jobba på jouren någon dag i veckan. Chefen kommer tillbaks på måndag så då tar jag tag i saken.

Och maken kommer hem nästa helg. För gott. Det blir bra. Då startar projekt skapa bebis. Om det nu inte redan ligger en i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar