onsdag 24 augusti 2011

Ruggigt slut

Jag är verkligen helt slut.
Förkylningen tar kål på mig.

Jag har inte sjukskrivit mig eftersom jag redan varit mycket sjuk det här året. Men det känns så ruttet. Dåligt mot mig själv och mot patienterna.
Jag får så dåligt samvete. Mot patienterna som utsätts för en sjuk tandläkare. Mot mig själv att jag inte låter mig vila när jag mår så dåligt.
Men skulle jag vara hemma får jag så dåligt samvete mot kollegorna som får massa extrajobb och strul pga att mitt immunförsvar är klent.

Suck.

På barnfronten intet nytt. Mensen kommer inte som den ska. Ingen ägglossning enligt testerna och inte är jag gravid heller.
Det känns så konstigt. Hur länge ska jag undvika ostar och vin i väntan på vadå?

Nu väntar jag mest på maken som kommer om två ynka dagar! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar