tisdag 23 augusti 2011

Gardell i parken

Har just kommit hem efter en kväll i Vitan med Jonas Gardell. Eller med och med. Jag och ca tiotusen andra stockholmare var där för att se honom! Och det gjorde jag ju så klart inte med mina etthundrasextiotre centimeter. Men efter ett tag hörde jag honom i alla fall.
Jonas Gardell är kungligt bra. Åh vad jag gillar honom!
Sen var det så klart en bonus att få hänga med fina Christina och Bettan, samt att sitta på marken och äta libanesiskt.

Sen väntar jag mest på att mensen ska komma tillbaks så att jag vet på riktigt att kroppen mår som den ska. Just nu går jag i något slags halv-tillstånd.
Eftersom barnmorskan sa, i samband med spiraluttagningen, att från ägglossning får man inte dricka alkohol eller äta fel saker fram till mensen kommer. Så varje månad som man hoppas på att bli gravid ska man under två veckor vara på helspänn för att inte äta fel saker. Bete sig som om man vore gravid, typ.

Jag har blivit förkyld också. Idag har jag suttit på FASS och kollat vilka nässpray, avsvällande tabletter och halstabletter man kan ta om man är med barn.
Man vill ju inte riskera något, liksom.

Så. Det vore skönt om mensen kom. Gärna för sista gången på typ ett år.
Och gärna nu på en gång så kan vi starka befruktandet när maken flyttar hem igen, nu till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar