söndag 7 augusti 2011

Planer och drömmar

Drömmen är att få barn om ungefär ett år. Men hur når man sådana drömmar? Maken vill inte börja producera ännu, utan vänta några månader till.
Själv har jag längtat i många år och jag kan inte bärga mig!

Men det som är planerat är uttag av hormonspiral 15/8. Det är snart ju, om en vecka!
Och sedan ska jag försöka hålla mig en månad men sedan blir det på allvar. Då kör vi.

Och jag vill redan köpa barnvagn, spjälsäng, babykläder (har visst köpt en del redan), jag vill ringa FK för att fråga om mammapenning och jag vill flytta till en ny lägenhet där vi får plats bättre.

Jag vill fylla frysen med kakor och bullar tills de första veckorna då alla vill komma och hälsa på och man själv bara orkar mata och byta.

Jag har längtat så länge på just den där dan. Det är skönt att den närmar sig.


Och för att rensa hjärnan har jag precis varit ut och sprungit min vanliga halvmilsrunda. Regnet slutade aldrig men jag gav mig ut ändå, vilket jag såhär i efterhand är stolt över. Under passet kändes det inte en så särskilt bra idé, dock.

Nu blir det ett varmt bad och lite Project Runway!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar