tisdag 30 augusti 2011

Flytthjälp

Trots att vi fortfarande inte hittat någon ny lägenhet till oss, så fick jag passa på att träna mina flyttskills igår. En tandläkarkompis fick flytta från sin studentlägenhet - som hon på något sätt lyckats behålla sedan examen - till en ny liten bostadsrätt i en fin del av storstan. 30 kvadrat och jag kunde inte låta bli att känna, att vad skönt att vi är två som ska bekosta vår nästa lägenhet.
Och dessutom - att vi nästan slutat kolla i storstan.

De 4 miljoner som banken kan låna oss räcker till en liten tvåa på 55 kvm.
Det är helt sjukt.

Och idag är jag så slut.
Det var kanske inte själva flyttandet som tog knäcken på mig lika mycket som att jag var speedad efteråt och inte somnade förrän midnatt. Ingen bra idé när klockan som vanligt ringer långt före 06.

Snart ta tåget till jobbet. Och maken sover sött i sängen. Skönt att han är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar