fredag 26 augusti 2011

Inre klocka

Sedan jag började jobba så händer det ofta att jag vaknar strax före eller exakt den tid jag går ska gå upp.
Det är väl inte så tokigt i och för sig, om det nu inte var så att det även gäller för helger.
Och som idag, när jag har min lediga varannan-fredag, är det lite trist att vakna halv fem och ligga och vrida sig.

Man blir liksom lite friskare om man sover bra när man är sjuk.

Men nu är tvätten klar och jag har bara sängbäddning kvar.

Och sen är det en annan klocka som tickar, min inre biologiska. Fast nu när jag vet att vi ska börja försöka så är det inte sådär att de värker i livmodern av längtan. Utan mer att jag känner JA. Nu händer det!
Att bli mamma är och har alltid varit meningen med mitt liv, som jag har sett det.
Då menar jag inte att livet har varit meningslöst utan barn, absolut inte.
Men barn tänker jag få. På ett sätt eller annat. Det är inget snack.

Då blir nog livet fulländat.

Snart åker jag till frisören Sören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar