onsdag 2 maj 2012

Om stora förändringar

I lördags tog vi vårt pick och pack och åkte ifrån storstaden.
Två starka pappor fick hjälpa maken att bära. Jag vaktade släpet och njöt av första vårsolen.

Två timmar senare var allt inburet i nya lyan. Nästan tre gånger så mycket golvyta och en makalös utsikt. (och, för den delen, lika hisnande hyra)

Redan på söndagen hade vi inflyttningskalas. Bara för familjen men det räckte gott och väl till då vi blev 21 personer inkl 6 barn mellan 4 och 9 år. Pust. Om vi sov dåligt första natten av olika anledningar, sov vi desto bättre natten till måndagen. Dock inte särskilt bra.

Jag har varit så nöjd att jag faktiskt inte behöver vakna för att gå på toa på nätterna. Men sedan ungefär en månad tillbaka är det omöjligt att sova en hel natt. Vid klockan 4-5 är det dags att gå på toa varje natt. Och problemet är ju att kroppen blir van vid att vakna då!

Pyret sparkar och är ibland sjövild i magen. Det är skönt för en orolig blivande mamma. Vi har börjat köpa lite ljuvliga små kläder.
Med tanke på makens längd så vet man ju inte hur stort barn vi får, så vi vågar inte köpa alltför smått.
Även om det nu är så att i min familj blir barnen generellt sett små vid födseln. Men hellre köpa kläder som Pyret kan ha, än redan urvuxna saker!

Och det är så mycket att tänka på och pyssla med, att jag knappt har tid eller ork för något.
Men nu ska jag i alla fall ner på stan och fixa några ärenden. Tack och lov har jag fått låna mammas cykel så att jag kan ta mig till och från ställen lite enklare!

Imorgon blir det fullt upp i Stockholm med barnmorskebesök, vattengymnastik och ansiktsbehandling. Inte ofta jag unnar mig skönhetsbehandlingar men eftersom jag känner mig så sliten tror jag att det är precis vad som behövs just nu. Ögonfrans- och brynfärgning gör att jag känner mig piggare på en gång!
Och till helgen har vi härliga planer med både ett kalas och en middag inbokat. Äntligen kommer min fina Norrlänning och hälsar på! Vi blir tre par som går ut och äter, det har jag sett fram emot länge och jag har längtat så efter mina flickor!!

2 kommentarer: