söndag 13 maj 2012

Om att vara bakis - nykter

Sedan gymnasiet har jag aldrig haft en så här lång sammanhängande nykter period. Det är ju ganska absurt när man tänker på det, men så är det.
Och många gravida före mig har intygat att man ändå bara tänker på alkohol med avsmak och illamående under graviditeten.

Vilket ljug.
Jag har aldrig längtat så mycket efter ett kallt glas vitt eller champagne som nu. Kanske förstärks det av att jag absolut inte får dricka. Men jag längtar.

Dock inte idag. För idag är jag bakfull enbart av att ha varit på 60-årsfest igår. God mat, sånger och att vara vaken längre än vanligt. Det är det som är orsaken till bakfylla, om ni inte visste det.
Sen hjälper det väl inte till att jag vaknade förkyld med sprängande huvudvärk som följd.

Nu är pappsen i alla fall ordentligt firad och idag ska vi ha fixardag. Nya lampor, lakan, smågrejer. Eventuellt kolla på cykel, kitchen aid och symaskin. För att känna att pengarna rullar, liksom! :)

Men bebisen mår bra och det är väl huvudsaken. Pyret är vild och sparkar så att vi undrar om den längtar ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar