tisdag 8 maj 2012

Om nya lyan

Vi har upptäckt en fläck som ser onödigt mycket ut som en vattenskada. I taket invid vårt blivande sovrum.
Så nu har jag ringt kvartersvärden. För ungefär tjugotolfte gången sedan vi fick tillgång till lägenheten för en dryg månad sedan.
Han måste verkligen sucka varje gång han ser mitt nummer och detsamma gör jag varje gång jag slår hans.

Men fördelen med hyresrätt är ju att det är någon annans ansvar.

Annars trivs vi utmärkt och på fredag kommer vår nya säng! Äntligen! Det blir intressant att se om jag kommer ur den lättare...

Och så fyller pappa 60 år så det blir firande i dagarna tre med start på torsdag. Och här hemma pågår annars gardinprojektet utan ände. Fy vilket jobb när man har dåligt med energi och gott om ont i fogarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar