fredag 27 april 2012

Om vikten av vikten


Inte för att vikten är det viktigaste.
Men ändå.
I och med att jag i princip inte kan röra mig alls så är det ändå något jag funderat på. Även om jag nu inte kan påverka det så mycket.

Då kändes det skönt att göra den här uträkningen på niomanader.se
Nej, de är så klart inte allvetande och det här är ju en standarduträkning gjord av en dator och inte baserad på mer info om mig än min vikt och längd.
Men ändå. Ändå.
Skönt att veta att jag inte är mycket tyngre än jag borde. Eftersom det blir mitt jobb efter Pyrets ankomst att träna bort allt igen! Inklusive de kladdiga chokladmuffinsarna jag bakar just i detta nu.

Och ju mindre extravikt, desto lättare blir det (antar jag). Såg programmet Skönhetsbubblan på SVT Play och förstår verkligen att Mommy Makeovers är både populära och blir allt vanligare.

Annars då? Jo, hela lägenheten är i princip nedpackad. I morgon går flyttlasset och det blir toppen!
Vi har mindre än 90 dagar kvar till BF.
Solen skiner.
Det finns hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar