måndag 9 april 2012

Om ett täcke

Pyret ska få ett lapptäcke att leka, mysa, ligga på. Jag har köpt ett jättehärligt tyg från Svenskt tenn med elefanter på - tack och lov att det bara var till lappar för det blev nog så dyrt ändå.

Och under kvällen har jag handtvättat alla tyger och hängt på tork.
Jag ska försöka lägga upp något kort i skapandeprocessen!

Och fogarna värker. Extremt mycket idag trots att jag inte gjort något särskilt. Så typiskt att maken åkt från småstaden till storstaden och jag är helt själv här. Jag får vagga mig ur soffan, böka mig ur sängen och med stora svårigheter gå på toa. Såna här dagar gör att man funderar om det är värt det.

Men självfallet kommer det vara värt det! Varje gång pyret busar i magen fylls hjärtat av kärlek till vårt ofödda men efterlängtade barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar