måndag 23 april 2012

Om varierande energi

Just nu pendlar jag väldigt mycket.
I energinivå och smärtnivå.

Helgen har varit fantastisk.
Och fruktansvärd.

I fredags var vi på Grill med våra härliga vänner från västerort. En lång kväll med mycket samtal och läskande Virgin Mojito. Alltid underbart att träffa dem.
Men innan kvällen var slut kändes mitt bäcken trasigt. Det var tufft att gå till stationen efter middagen.

Och när lördagen började, så började den illa.
Jag blev orolig eftersom Pyret varit så lugn i magen. Väckte maken som fick lyssna med stetoskop på magen, jag drack lite Festis för att få igång ungen. Och knuffade lite på magen för att se om den lilla gick att väcka.
Medan jag frågade maken vad läkarna gör om man inte känner av bebisen, kom dagens första sparkar samtidigt som kinderna var blöta av tårar.

Sedan samlade jag ihop mig, och vi åkte in till stan för en sen lunch med två andra nära vänner. Efter fyra glada timmar på Vapiano åkte maken och jag till slottet för en rundvandring. Det var kulturnatta och man fick med egen ficklampa gå runt i slottet och utforska lite. Spännande!
Men så skulle vi ta oss hem och min kropp var ännu mer slutkörd. Värk i varje led i kroppen. Bäckenet som vanligt värst. Men riktigt illa även i fötterna, höfterna, handleder med mera.
Det är vanligt när man har problem med foglossning, att det drabbar andra leder också. Men det har hittills aldrig varit något stort problem för mig. Förrän nu alltså.

Så igår söndag var det vila.
Vi hade ett uppdrag. Köpa ny säng.
Men denna gång en liten en.











Det kändes bra för jag har kommit in i "boa"-fasen.
Nu står sängen visserligen demonterad bredvid vår. Men redan på lördag flyttar vi och om jag är snäll kanske jag får montera upp den på söndag!

Smärtan får vara en förklaring till dålig uppdatering. Nu får det räcka, kanske för hela veckan. Jag återkommer när energin gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar