onsdag 18 april 2012

Om en barnmorska

Vi har nog Sveriges bästa barnmorska.
Hon är tydlig och skärpt. Tar sig tid men är effektiv.
Personlig men inte privat.
Svarar på frågor på rätt nivå.
Jag undrar om det är rimligt att åka till storstaden även vid nästkommande graviditet(-er)?
Bara för Tina Ahlbom på Mama Mia.

Nog med kärleksförklaring.
Igår var vi där, hos Tina.

Vecka 25+6:
Hb 127 g/l (det tyckte jag var lågt men det var bra med tanke på att jag har ökad blodvolym)
Symfys-fundus mått 23,5 cm (något under normalkurvan, men inom standardavvikelse)
Plasmaglukos 4,6 (bra där! Ingen graviditetsdiabetes på väg hoppas vi.)
Blodtryck 105/65
Viktuppgång ca 4 kg.

Ja, jag är nöjd. Eftersom bäckenet inte fungerar som det ska och jag inte kan röra mig eller i princip göra något vettigt alls, så känns det skönt att resten av kroppen ändå funkar. Framförallt att jag inte blir för stor nu när jag inte kan träna.

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra hb-värde skulle jag säga spec i den vecka du är i. Mitt pers.bästa är 121 o som sämst 97. Det är helt klart värt att åka lite längre för Mama Mia tycker iaf jag :), kram G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, då får jag väl vara nöjd med det då! ;)
      Jag håller med, jag kommer gå kvar nu trots att vi flyttar så det är helt klart värt att åka!

      Radera