lördag 2 juni 2012

Om en regnig dag

Andra juni.
Tre-fyra grader och regn. Samt snålblåst.

Syrran och svåger springer Stockholm Maraton. Jag sitter inne och fryser.

Om någon timme åker jag på bröllop hos fina vänner. Maken kan inte följa med. Och själv är jag så slut och har så ont att jag bara går på vigseln.

Vilken heldag igår. Vi åkte tidigt hemifrån och kom fram till ett regnigt Stockholm. Examensceremoni i två och en halv mastiga timmar. Sedan examensfest. Härligt och roligt men det var skönt att ligga i sängen strax före midnatt.

Men nu blir det lite piff så att jag kommer iväg någon gång.
En Greta-klänning och ett par söta stövletter, så är jag redo tror jag!

Och bebben då? Den får bara hänga på.
Träffade fina gravida vänner igår. Det är så roligt att få följa fler som är i ungefär samma fas. Och ännu mer spännande att det för en av dem nästan är dags. Vilken dag som helst kan det faktiskt ploppa ut bebisar! Häftigt och lite läskigt. När blir man redo?

3 kommentarer:

  1. Här har det också varit en regnig dag igår. Men det är ämdå skönt att vara hemma och ladda batterierna. Jag får jobba hela tiden på att inte känna stress, ibland går det bättre och ibland går det sämre. Idag är det iaf uppehåll men man vet ju aldrig. Troligen blir det lite utejobb med päronen på tomten. Ska bli faktiskt bli skönt att få jobba med kroppen lite, har ju inte kunnat träna på 3 veckor! Imorn tänkte jag ha lite mys med mamma som lite försenad morsdagspresent, vet inte riktigt vad vi ska hitta på än men det löser sig nog. Hur ser veckan som kommer ut då? Några speciella planer? Puss på´re!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej gumman!
      Bra att du är hemma och laddar batterierna!
      I veckan som kommer är maken ledig. Alltså han jobbar Inte men schemat är fullt. Men det blir roliga saker som hotellövernattning, vattengympa, föräldragrupp. Blandat m urstädning av gamla lägenheten mm.
      Live blir nog lite mer som vanligt nu, hoppas jag!

      Radera
  2. (åh dumma kommentarsfunktion!)
    Ta hand om dig och hälsa familjen!
    Vi hörs snart hjärtat! Pussar

    SvaraRadera