söndag 10 juni 2012

Om ontet

Senaste veckan har förvärkarna kommit med allt högre intensitet. Idag har det blivit värre och jag är nästan lite orolig.

Men vi har varit på en superhärlig kväll hos våra nygifta kompisar AB och självklart deras tre gulliga ungar.
Då fick jag, förutom tacopaj och annat smarrigt, detaljerad info om samtliga förlossningar och värkarbeten. Klart att det spär på oron.
Och. Hade inte mina syskonbarn kommit precis såhär dags hade jag väl inte funderat så himla mycket. Men i och med att jag vet om risken så noterar jag såklart allt som händer.
Nu försöker jag vila lite så att det ska lugna sig lite. Det är ju trots allt 6-8 veckor kvar. Rimligtvis.

2 kommentarer:

  1. Har du skrivit förlossningsbrev än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite punktvis enligt BM:s rekommendation. Men inget mer än så!

      Radera