onsdag 20 juni 2012

Om en utmattad fruga

Idag är det fem veckor kvar till Pyrets beräknade födelse.

Status:
Jag vaknar minst en gång i timmen hela natten, för att gå på toa. Jag svettas och har svårt att somna.
Fogarna och ryggen gör att jag inte kan röra på mig.
Jag är stor, otymplig och varm.
Jag har tappat lusten. Inget är kul längre.
Maken jobbar långa dagar och jag är ensam.

Jag önskar att jag kunde tycka att det var ljuvligt att vara med barn.
Men jag vill bara gråta och det här känns som tortyr.
Idag är ingen bra dag, och jag vet inte hur jag ska stå ut!

4 kommentarer:

  1. Usch ja det är inte roligt mot slutet. Jag verkar må ungefär exakt som du och det enda som kanske tröstar lite är att tiden inte går så långsamt som man trodde. Nu har jag helt plötsligt bara 10 dagar kvar till BF. Måtte jag inte gå över tiden, och inte du heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du att tiden går trots att det känns som att man bara trampar runt och inte orkar en sekund till?
      Här känns det nämligen som att tiden står still och att BF aldrig kommer.
      Men, jag håller med dig, hoppas att vi aldrig behöver komma till BF utan att bebisen kommer förr!

      Radera
    2. Ja precis! Man fattar inte hur man ska orka med de sista 30 dagarna, men sen helt plötsligt är dagarna bara 10 utan att man vet riktigt hur det gick till. Skönt att du verkar ha haft bra dagar senaste tiden iallafall!

      Radera
    3. Åh jag hoppas att det ska bli så för mig!
      Du har ju nästan bara en vecka kvar nu! Spännande!

      Radera