söndag 4 mars 2012

Om en lista

Hittade en lista på Världens bästa familj dit jag hittade från Karins Konstgrepp. Karin har nämligen fått alla (nåja, men väldigt många) sina läsare att skriva adresser till sina bloggar. Och sedan har hon lagt upp dem.
Jaså, en till som ska få barn i juli, tänkte jag, och kunde inte hejda mig själv!

Här kommer listan:

Hur fick du beskedet att du var gravid? Tog två test, ett analogt och ett digitalt. Följde upp med några till någon vecka senare när jag inte vågade tro på det.

Hur reagerade du? Studsade och hoppade, tills jag kom på att det kunde vara skadligt för pyret. Då studsade jag bara i själen.

Hur berättade du för din partner att du var gravid? Sprang in på toan, där han satt, och tjoade och skrek. Han blev jätteglad men så att säga lite störd i det han höll på med.

Var det planerat? Så planerat det kan bli.

Tog det lång tid för dig att bli gravid? Två månader.

Orolig för missfall? Förskräckligt orolig i början. Fortfarande mycket orolig. Men inte sådär varje minut-orolig. Mer "tänk om"-tankar.

När kommer barnet? 25 juli. Eller någonstans i krokarna. Gissningsvis tidigare om jag går på familjetraditioner.

Känner du dig redo att bli mamma? Ja, verkligen. Och verkligen inte. Men mest verkligen.

Hur känns det att vara gravid? Jobbigt. Tungt. Smärtsamt. Fint när jag känner pyret och tänker på allt som ska hända sen.

Hur mycket har du gått upp? 3 kilo. Jag känner mig superstor. (vissa runt omkring hjälper till med den känslan genom att kommentera att jag är stor)

Cravings? I början röda vindruvor. Nu citrus. Har ett ganska stort sötsug.

Planerat något namn? Vi har fortfarande många förslag.

Vad tror du det blir? En söt, med långa smala ben, ljushårig (eller flintis som bebisarna i min familj)

Hur länge ska du vara föräldraledig? Ungefär ett år.

Ska ni dela på föräldraledigheten? Så gott det går ihop med min mans jobb. Gissningsvis ska han vara hemma ett drygt halvår.

Det var det. Frågor på det?

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du också ska ha barn i juli, ska hålla koll på din blogg och se vad som händer för dig. Och bra att du snodde listan, det är det den är till för :)

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg genom Karins Konstgrepp och tänkte - en till gravid! Fast jag ska ha i september.

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt med lite gravidsällskap härinne!

    SvaraRadera