måndag 19 mars 2012

Om mina spenderbyxor

Idag har vi köpt säng, sänggavel och vagn. Samt tillbehör till samtliga.
Herregud vilken dyr dag.
Men vilken fin vagn!!

Jag är sjukskriven på heltid från och med idag. Läkaren tyckte inte att jag skulle jobba med alla mina krämpor.
Och det är klart, att om jag är realistisk och inte så himla hård mot mig själv, så inser jag ju att det är orimligt att ha så ont som jag har och samtidigt försöka jobba.
Vi får se vad som händer nu. Jag förbereder mig för en ev kamp mot försäkringskassan.

3 kommentarer:

  1. Vad är det för vagn? Varför valde ni just den? Har ni liggvagnsdel eller kan ni ha en mjuklift i?

    SvaraRadera
  2. Det är en Bugaboo cameleon. Många anledningar. Design, funktion, smidighet. Bland annat. Men en otroligt viktig sak var att handtaget gick att förlänga (inte vinkla!) eftersom jag och maken är väldigt olika långa.
    Är man lång och har ett handtag som vinklas uppåt är risken stor att man sparkar i vagnen när man tar steg framåt.

    Den har en liggdel som man kan sätta i. Det finns även adaptrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... Så att man kan fästa babyskydd (bilbarnstol) vid vagnen. Vi är supermöjda!!

      Radera