måndag 19 september 2011

Det går inte alltid som man tänkt sig

Det är så mycket på jobbet just nu. Jag känner som att jag är på väg att bli bränd.

Chefen har lovat att jag aldrig ska behöva vara där själv men nu håller hon inte det löftet. Jag bad att hon skulle vara där varannan onsdag eftermiddag. Kan det vara för mycket begärt?
Jag är fortfarande ung och relativt oerfaren. Även gamla rävar behöver någon att konsultera med ibland, när de där konstigaste fallen dyker upp. Och på min lilla klinik där tandvården är sedan länge eftersatt finns det mängder av svåra patientfall.
Trist och tråkigt att man inte har stöd ovanifrån.

På söndag springer jag Lidingöloppet men jag är fortfarande lite förkyld.

Imorgon ska vi ta beslut angående en lägenhet som vi förälskat oss i. Ska vi ta steget bort från storstan för att få en lya som vi trivs i? Vad är lägenheter värda ute i landet?
För oss är den verkligen värd sitt pris men det är ju viktigt att tänka på vad man får för den sen, om fem-tio år när vi vuxit ur den.
Lägenheten som vi tittar på har två sovrum, två allrum och ett kök med plats för 4-6 personer. Vi ser det som att det är rimligt att bo där med två små barn men inte när de passerat 5-6 år och behöver både mer yta och möjlighet att vara ifred.

Torsdag och fredag denna vecka åker jag på kurs. Det blir ändå något roligt och annorlunda.
Imorrn blir det packa eftersom jag åker direkt från jobbet på onsdag.

Väntar på ägglossning som med största sannolikhet inträffar nästa helg, när självklart maken och jag är bortresta men på olika håll. Dålig, dålig, dålig tajming.

Inget vidare kul inlägg. Inte heller någon vidare kul dag tyvärr. Hoppas på bättre tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar