torsdag 15 september 2011

Hösten

Jag har aldrig varit ett fan av hösten. Den sliter i mig, rent bokstavligt talat när den stormar fram, och den sliter ut mig med sina allt kortare dagar.
Jag vet mycket väl att det kommer dagar då jag gillar hösten. Men i nuläget vill jag bort.

Jag tappar all energi och lust. Vill bara ligga under täcket i ide tills våren kommer.
Jo, jag kan tänka mig att sticka ut huvudet en gång också när det är jul. Barnen blir ju så glada och dessutom sjunger körerna fin musik och överallt ses tända ljus.

Men idag är mitt ljus släckt. Jag vill ingenting.
Det är klart att det påverkar att jag är så frustrerad över att mensen inte kommer tillbaks som den ska efter spiralen.
Men en god sak är ju att man tydligen har mindre risk för livmoderhalscancer när man haft spiral. Hurra för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar