söndag 11 september 2011

Full fart och lugna gatan

Helgen har gått i både ett rasande tempo och varit lugn och skön.

Sen ankomst till föräldrahemmet i fredags. Passade på att hälsa på ett bekant par som köpt ny lägenhet (i november, så den var mest ny för oss). Åt middag och hade det mysigt.

Somnade sent och vaknade tidigt. Hela lördagen var inbokad - två lägenhetsvisningar, besök hos bröllopsfotografen för att välja ut bröllopskorten (äntligen, hurra!), racerfart till makens föräldrar för lunch (stans bästa Thai), till andra sidan stan för att fira syrrans man som fyllde 37.

Sedan vidtog det lugna tempot när vi åkte ut till stugan i skogen.
Plockade svamp och lingon.
Grillade korv. Maken tappade en i grillen och två i vattnet.
Badade vedeldad bastu.
Hade så mysigt med mina kära man.
Drack lite vin men fick känslan av att det smakade konstigt - är jag med barn?
Nej självklart inte, det fick jag bevis på när jag kom hem idag. Testen är negativa som Alexander Bard i nya Idol.

Men nu är svampen torkad. Lingonsylten kokad. Och jag är slut. Så nu sova.
Imorgon åter hjälpa barn med trasiga tänder. Och vuxna.

Det var väl det hele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar