söndag 5 februari 2012

Helspäckad helg

Har nyss kommit hem från en härlig helg i Göteborg.

Helgen kunde ju ha börjat bättre.
Men nu började den med att ett pendeltåg rev ner en kontaktledning och stoppade all tågtrafik ut ur huvudstaden. Vilket även gjorde att jag inte kunde ta mig IN till huvudstaden. I den händelse att tågen plötsligt skulle gå, alltså.
SJ provade att lura mig att ta ersättningståg, ersättningsbuss, ersättningspendel, och jag hamnade till sist i en ersättningstaxi. Som jag själv fick bekosta men jag räknar med att återfå pengarna senare.

Nåväl. Tack och lov för första klass-biljetter. Då får man tillgång till loungen på centralen.
Det har ju jag ändå i och med att jag reser så mycket.
Men nu fick även maken hänga där i väntan på tåget.
Vårt tåg blev inställt och vi kom fram 90 min sent.

På fredagskvällen träffade vi kära vänner som bjöd på en härlig middag som avslutades med min favorit - chokladbollar! Vi träffar de här underbara människorna så ofta vi kan men det är aldrig tillräckligt! Det är bara för mysigt så vi vill aldrig gå hem. Vi kom hem till hotellet klockan 02.

Sedan vaknade jag 05.30 av spänd förväntan inför bröllopet!
Hela lördagen var bara underbar och fylld av kärlek och glädje. Jag älskar bröllop! Äntligen fick de varandra. Våra fina norrbaggar. All lycka till er!
Och sen kom vi tillbaks till hotellet klockan 02.

Och idag har vi ätit en lång hotellfrukost och tagit flyget hem igen. Känns så skönt att vara hemma!

Har förresten också besökt sjukgymnast och läkare angående min besvärliga foglossning, samt utmattningen från jobbet och domningar i fingrarna.
Nu är jag sjukskriven på 50% så får vi se om det fungerar bättre att arbeta. Kanske klarar jag lite till tack vare det.

Och resultatet på fostervattensprovet har kommit - det var normalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar