fredag 22 februari 2013

Om sängen

Pyret har en egen säng. En ny och fin. Vit. Den har stått bäddad sedan ungefär en månad innan hon föddes. Jag är ju sån.

Vissa stunder har Pyret sovit i den. Det har hänt att hon sovit hela nätter i den. Det har dock inte hänt på minst fyra månader. Och sedan ungefär två månader har hon inte sovit där alls. Hon har sovit på mig. Dag som natt. Det började i samband med första förkylningen.

Senaste veckan har hon sovit två timmar per natt hos sin pappa. I natt: två timmar i sin säng. Och just nu har jag lyckats lägga ner henne där utan att hon vaknade! Uppstått har Jesus hurra hurra!

Så nu funderar jag på vad jag ska göra med all ledig tid jag precis gav mig själv?
"Ledig" tid? Hahaha! Om man med ledig menar att städa, plocka ur disken, plocka i disken, packa till babysimmet, raka benen...

2 kommentarer:

  1. Trillade in här och vill lämna en liten hälsning.
    Läste din förlossnings historia=) Underbart!
    Stort grattis till lilla flickan=))
    Som nu är över ett år men ändå=P

    SvaraRadera