tisdag 22 maj 2012

Om dopet

Ligger hemma på soffan med förmiddagsfikat uppdukat framför mig. Laddar inför prinsessans dop och samtidigt sparkas det i magen på mig.
Är rörd redan innan det börjat.
Har plockat fram psalmboken och laddat med dagens psalmer.

Så nu kommer säkert diskussionerna upp här hemma igen, om vi ska döpa eller inte döpa. Det är ju inget beslut vi måste ta nu men det kan ju vara bra om vi kan prata om det.

Magen växer och blir större.
Bebisen är vild, framförallt om kvällarna.
Nästa vecka ska jag till barnmorskan igen. Det har dröjt ovanligt lång tid nu pga Kristi himmelsfärd och annat. Men från och med nu blir det varannan eller varje vecka fram tills bebisen kommer.

Men som jag konstaterade igår:
Nu är det sommar och den här sommaren kommer vår bebis.
Det är helt ofattbart och jag kan inte bärga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar